ساری- ایرنا- هواشناسی امروز جمعه در خصوص بارش سنگین و رگباری باران و همچنین ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

به گزارش ایرنا، نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جمعه اول تیر هوای استان صاف تا نیمه ابری است و در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌ها و ارتفاعات رگبار و رعد وبرق را خواهیم داشت.

جاری شدن سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم رودخانه‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

هواشناسی توصیه کرد از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع و از چرای دام در بستر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چند خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم ۱۰ دستگاه خودرو را طعمه خود کرد.

در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، چهار نفر مصدوم و سه نفر مفقود شدند که از این تعداد افراد ناپدید شده که اعضای خانواده بودند ۲ نفرشان که دختر ۲۰ ساله و دیگری پسر ۱۰ ساله بود پیدا شد اما جسد مادر خانواده که ۴۶ ساله است کماکان در این حادثه هولناک سیل مشخص نیست و جست و جوی امدادگران برای یافتن این جسد ادامه دارد.