سبزوار- ایرنا - فرماندار خوشاب گفت:‌ بارش رگباری باران و جاری شدن سیلاب، عصر امروز به چند روستای این شهرستان غربی خراسان رضوی آسیب وارد کرد.

محمود شم آبادی شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ جاری شدن سیلاب موجب تخریب و یا آب‌افتادگی حدود ۳۰ واحد مسکونی در روستای «ابراهیم آباد» در محدوده «دره یام» از توابع بخش «مشکان» این شهرستان شد که حدود ۶ واحد به کلی تخریب شده و بقیه واحدها نیز با ریزش دیوار، آبگرفتگی و آسیب‌هایی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه به گفته اهالی منطقه، چنین بارش سیل‌آسایی در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته است، افزود: سیل همچنین به قنات، مزارع، شبکه آب آشامیدنی و نیز خطوط برق و گاز ابراهیم آباد اسیب رسانده و به قنوات و کشتزارهای دیگر روستاهای منطقه از جمله «داراب، کاهان و سیمان» نیز خساراتی وارد کرده است.

فرماندار خوشاب ادامه داد:‌ با فروکش کردن سیلاب، ‌نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و آتش نشانی با تجهیزاتی از جمله لجن‌کش در روستاهای سیلزده حضور یافته و درصدد امدادرسانی به روستاییان و رفع آب‌افتادگی منازل آنان برآمده اند.

شم آبادی گفت:‌ ترتیبی داده شده است تا در صورت نیاز اهالی منطقه، نسبت به اسکان موقت آنان در مسجد و مدرسه روستا اقدام لازم صورت گیرد.

روستای ابراهیم آباد خوشاب دارای ۵۰ خانوار جمعیت است.

«سلطان‌آباد»، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.