همدان- ایرنا- کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به همدان علاوه بر بازدید از چند طرح ورزشی در حال احداث، پس از ۱۴ سال زمین چمن مصنوعی شهر سرکان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کیومرث هاشمی در سفر به استان همدان و در بدو ورود مورد استقبال حسن رضانیا معاون سیاسی و امنیتی استاندارهمدان، علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان استانی و پیشکسوتان ورزش قرار گرفت.

رسول منعم مدیرکل امور استان‌ها، حمید شکیبامهر مدیرکل دفتر فنی، محسن معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی، پروین کرملو مدیرکل دفتر نظارت بانوان وزارت ورزش و جوانان در این سفر وزیر ورزش و جوانان را همراهی کردند.

وزیر ورزش در این سفر با قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در روند تکمیل طرح‌های ورزشی شهرستان تویسرکان، خواستار سرعت بخشیدن به پروژه‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی شد.

هاشمی اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه ورزش را انقلابی عظیم در حوزه تکمیل طرح‌های نیمه تمام دانست.

او به عملکرد خود در دوره مسوولیت در وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: از زمان حضورم به عنوان وزیر ورزش و جوانان سه هزار و ۵۰۸ پروژه نیمه تمام وجود داشت که در این مدت بالای ۷۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم.

وزیر ورزش و جوانان در این سفر یک روزه بارها توقف کرد و با ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، بانوان و سایر فعالان عرصه ورزش به گفت وگو پرداخت.

هاشمی به هنگام افتتاح زمین چمن سرکان به این مهم اشاره کرد که بحث واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پس از سه دهه انجام شد.

وی با بیان اینکه جامعه ورزش کشور یکی از حامیان اصلی خود را از دست داد، برگزاری ۲ برنامه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران طی هشت ماه گذشته و حمایت همه جانبه از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را جزو ویژگی‌های ماندگار تاریخ ورزش کشور در دوره شهیدجمهور نامید.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان از پروژه احداث سالن باستانی تویسرکان بازدید کرد.

ساخت این پروژه سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶۲۰ مترمربع آغاز شده و تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه از اعتبارات ملی بوده و برای آن تاکنون ۲۲ میلیارد ریال هزینه صرف شده است و برای اتمام این پروژه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.



وزیر ورزش و جوانان همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان از پروژه احداث خوابگاه ورزشکاران تویسرکان بازدید کرد.

ساخت این خوابگاه ورزشی شامل اتاق های مجزا، رستوران و لابی، سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت یک هزار ۲۰۰ مترمربع آغاز شده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه از اعتبارات ملی بوده و برای آن تاکنون ۴۶ میلیارد ریال هزینه صرف شده است و برای اتمام این پروژه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وزیر ورزش و جوانان خواستار واگذاری پروژه‌های نیمه تمام از طریق ماده ۲۷ شد و افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کرد.