همدان- ایرنا- رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: دیواره سنگنوردی بولدرینگ این استان به دست طراحان توانمند همدانی با ۵۰ درصد صرفه جویی در هزینه‌ها و با اعتبار حدود هفت میلیارد ریال ساخته شد.

رضوان سلماسی روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: سنگنوردان زبده و طراح همدانی توانستند این دیواره استاندارد را براساس آخرین مدل‌های نوین سنگنوردی با ۵۰ درصد کمتر از ارزش ریالی مشابه داخلی خود ساخته و نصب کنند.

وی بیان کرد: دیواره سنگنوردی مسابقات بولدرینگ به ارتفاع چهار متر و به طول ۲۴ متر در مجموعه زنده یاد فرهاد همدان ساخته شده و دیواره قبلی نیز برای استفاده و گرم کردن سنگنوردان به سالن قرنطینه انتقال یافت.

سلماسی خاطرنشان کرد: مجموعه سنگنوردی فرهاد نیازمند تجهیزات به روز است و امیدواریم با حمایت مجموعه دستگاه ورزش و جوانان استان همدان نیازهای ضروری سنگنوردان تامین شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان یادآور شد: بولدرینگ از رشته‌های مستعد در کشور است و می‌توانیم با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب، استعدادهای پرشماری را با برخورداری از این زیرساخت مطلوب پرورش بدهیم.

وی افزود: هم اکنون مدارس آموزشی سنگنوردی در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی پایه در همدان آغاز شده و بولدرینگ یکی از رشته‌های محبوب در بین خانواده‌ها است.

استان همدان دارای نزدیک به ۵۰۰ ورزشکار در رشته‌های زیرمجموعه سنگنوردی است.