کرمانشاه - ایرنا - سخنگوی ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه می گوید که هدف ما بازگشت امید به جامعه و عقلانیت به سیستم اجرایی کشور است و به دنبال تحقق عدالت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید خسروی روز یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی، رفع تبعیض و پذیرش تکثر ایرانیان از برنامه های اصلی مسعود پزشکیان است.

وی افزود: در دولت دکتر پزشکیان تمرکز بر شایسته سالاری، رفع هر نوع خالص سازی و نیز رفع محدودیت نخبگان خواهد بود تا آرامش در جامعه برقرار شود.

خسروی ادامه داد: رسالت ما جذب مشارکت حداکثری است چرا که مشارکت بالا کارکرد داخلی و بین المللی دارد و برای اینکه شهروندان مشارکت گرا داشته باشیم لازم است تا رسانه ها با مردم گفت و گو کنند.

وی کلید واژه دولت پزشکیان را امید، عدالت، رفع تبعیض و گشودن افق ها دانست و گفت: این مهم با حضور افراد اجماع ساز و ظرفیت ساز تحقق پیدا می کند.

خسروی از اقوام و اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا برای احیای امید و صیانت از سرزمینمان در انتخابات مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: باید از شعارهای مبتنی بر توهم و بدون امکان سنجی پرهیز کرد، به گفته وی وقتی که نخبگان در سر جای واقعی خودشان نباشند نتیجه اش جهت دهی نامناسب منابع کشور می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی پزشکیان در استان کرمانشاه ادامه داد: مردم ما با خصلت های نیکشان به آرامش نیاز دارند و در این مسیر نیاز به مدیرانی داریم که تصمیم گیریشان مبتنی بر تفکر، برنامه و عقلانیت باشد.

خسروی تصریح کرد: دشمنان از مشارکت بالای ایرانیان خوششان نمی آید لذا باید در کنار هم بایستیم، باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و در برابر عملکردمان پاسخگو و شفاف باشیم.

وی افزود: گفتمان دکتر پزشکیان صادقانه است و مشورت پذیری اصل اوست برای همین می گوید نمی تواند به جای متخصص اقتصاد تصمیم گیری کند، دولت پزشکیان تکثر را می پذیرد و به دنبال حذف هیچ کس و یا محدود کردن قدرت در دست کسی نیست لذا ما به دنبال اجماع برای ایران هستیم.

خسروی در خصوص کرمانشاه نیز گفت: استان ما در بیشتر دولت ها به حقش نرسید و در جایگاه واقعی خودش قرار ندارد، کرمانشاه با دارا بودن مرزهایش باید به مرکز مبادلات اقتصادی غرب کشور تبدیل بشود نه اینکه مرز را تهدید ببینیم.

وی اضافه کرد: کرمانشاه استان تهدید برای کشور نیست و با تحقق عدالت مرز باید به فرصت تبدیل شود اما سوال اینجاست که امروز از منابع بانکی کشور چقدرش سهم استان کرمانشاه است؟

سخنگوی ستاد مرکزی پزشکیان در کرمانشاه در ادامه لازمه توسعه کرمانشاه را اجماع نمایندگان، نخبگان و صاحب نظران این استان برای ملی کردن مطالبات استان دانست.

خسروی در خصوص رسانه ها نیز گفت: رسانه اگر امکان تحلیل و تحقیق نداشته باشد نمی تواند رسالتش را به درستی انجام دهد و در حقیقت اندیشه و اخلاق ۲ بال رسانه است.

وی همچنین در خصوص برنامه های پزشکیان بیان کرد: کشور قبلا توسط برنامه های توسعه ای ریل گذاری شده است اما آسیب اصلی، تحقق پیدا نکردن این برنامه هاست به گونه ای که میانگین تحقق آنها زیر ۳۰ درصد است.

خسروی اضافه کرد: اگر هم در برنامه ای هدفگذاری رویایی وجود داشته باشد مجدد کارشناسی می شود تا مبتنی بر واقعیات بشود.

به گزارش ایرنا؛ ۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرایند رای گیری انتخابات فرصت تبلیغات دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.