زاهدان - ایرنا - سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان از اعطای ۱۰۵ فقره تسهیلات خرید ماشین آلات به دهیاری‌های استان به مناسبت روز دهیار خبر داد.

ادهم کرد زابلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور مدیر امور شعب پست بانک سیستان و بلوچستان برگزار شد و در خصوص برگزاری روز دهیار و اعطای تسهیلات ماشین آلات به دهیاری‌ها بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: گرامیداشت روز دهیار که با حضور مسوولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد، ۱۰۵ دستگاه ماشین آلات از قبیل؛ بیل بکو، لودر، تراکتور و نیسان به دهیاری‌های سیستان و بلوچستان که متقاضی تسهیلات پست بانک بوده‌اند تعلق خواهد گرفت.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: این تسهیلات برای نخستین بار در استان به دهیاری‌ها تعلق خواهد گرفت که این اتفاق موجب درآمدزایی و توسعه برای دهیاری‌های این منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: : دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند.

کرد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با سه هزار دهیاری رتبه نخست کشور را در تاسیس دهیاری داراست.

۱۴ تیرماه روز دهیاری نامگذاری شده است.