زنجان - ایرنا - فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در انتخابات پیش رو به دنبال رئیس جمهور انقلابی و توانمند هستیم که بتواند مشکلات کشور را در کوتاهترین زمان حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حجت الاسلام سید محمود نبویان شامگاه یکشنبه در ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در جمع مردم ابهر، افزود: انقلاب اسلامی دارای ویژگی ها و ملاکهایی است و مسوولان و رئیس جمهور نیز باید در تراز آن باشند.

وی با بیان اینکه سطح کار جلیلی در دبیری شورای عالی امنیت ملی بسیار بالا بود، اظهار داشت: می گویند آقای جلیلی سابقه اجرایی ندارد، در صورتی که چنین مطلبی صحیح نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کشورمان مشکلات متعددی دارد، گفت: آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و کارنامه مشخصی دارد و می تواند مشکلات کشور را در کوتاهترین زمان حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به انتخاب اصلح تاکید کرده اند، خاطر نشان کرد: ایشان به مشارکت حداکثری و سپس انتخاب خوب با ملاکهای مشخص تاکید کردند که باید مورد توجه همه مردم باشد.

نبویان با بیان اینکه نمی خواهیم با انتخاب نادرست به دهه خسارت و ذلت بازگردیم، اضافه کرد: در آن دوران،‌ ظرفیت غنی سازی کشور با برجام نابود شد.

وی با بیان اینکه آقایان برجام را به راحتی امضا کردند، گفت: بنابر گفته آنان برجام در راستای گره گشایی بود اما چنین چیزی نبود و تحریم ها برداشته نشد.

نبویان گفت: میزان غنی سازی ما در آن مقطع ۲۰ درصد بود که آمریکایی ها گفتند باید به ۳.۶۰ درصد برسانید که ما جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه ما باید کاری کنیم که دشمنان طمع حمله به ایران اسلامی را نداشته باشند، اضافه کرد: راکتور اراک یکی از موارد اقتدار کشور بود که آمریکایی ها در زمان برجام دستور دادند که باید نابود شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگشتن به آن دوران یک ذلت است، گفت: در آن مقطع، نظارت های گسترده ای که از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در کشورمان صورت گرفت، در هیچ کجای دنیا سابقه نداشت که این کار در دوران شخص ظریف انجام شد.

نبویان با بیان اینکه برجام نمی گذارد که تحریم ها برداشته شود، گفت: مشکل ما خود برجام است و با کسی دعوا نداریم.

براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.