به گزارش ایرنا، در این نشست که با هدف تبادل تجربیات و رویکردهای توسعهای ورزشهای الکترونیک در کشورهای عضو بریکس به ریاست روسیه برگزار شد کشورهای عضو به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه توسعه ورزشهای الکترونیک پرداختند.
در این نشست تخصصی در مورد راهکارهای توسعهٔ ورزش پهبادرانی بحث و تبادل نظر شد. همچنین کشور روسیه پیشنهاد سازماندهی لیگ برنامهنویسی ورزشی را داد که مورد استقبال قرار گرفت.
تقی زاده در این نشست با اشاره به این موضوع که فلسفه وجودی مسابقات فیجیتال تبدیل گیمر به پلیر است گفت: هدف ابتدایی از شکلگیری این ورزش این بوده است که افرادی را که در پشت میز بازی کامپیوتری قرار میگیرند به زمین واقعی مسابقه آورده شوند تا از این رهگذر فعالیت فیزیکی آنها افزایش پیدا کند. راه توسعه این ورزش توجه به فلسفه ایجادی آن است.
تقی زاده اظهار داشت: متاسفانه در مسابقات اخیر شاهد بودهایم که تیمهای فیجیتال بعضا متشکل از تیمهای ملی فوتسال کشورهاست، در حقیقت بازیکنان این تیمها بیشتر فوتبالیست بودند تا گیمر، که این روند به ادامه حیات این ورزش ضربه خواهد زد و باعث سرخوردگی گیمرها برای ورود به این ورزش خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه این ورزش بزودی المپیکی خواهد شد باید هر چه زودتر بفکر راه چارهای بود تا عمدهٔ شرکت کنندگان در این مسابقات گیمرها باشند تا از این رهگذر آنها را به سبک زندگی فعال تشویق کرد.
مدیرکل دفتر بینالملل وزارت ورزش و جوانان در مورد نگرانی برخی اسپانسرها درخصوص پولساز نبودن این ورزش گفت: اگر میخواهید این ورزش درآمدزا باشد باید آن را بین گیمرها ترویج داد. در کشور ما میلیونها نفر مشغول به بازی حرفهای فیفا هستند که در مقایسه با فوتبالیستهای حرفهای تعدادشان بیشتر است.