یاسوج - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرف سه سال گذشته و در دوران خدمت رئیس جمهور شهید هفت هزار مدرسه در سراسر کشور احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید تاکید کرد: سه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در استان های سراسر کشور ساخته شده که سه و نیم میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.

وی عنوان کرد:در این مدت روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده و سرانه فضای آموزشی ایران هم اکنون به پنج متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

صحرایی اقدام خیران را جلوه‌ای از مشارکت برای برقرار عدالت و بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد مدارس در سه سال گذشته در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آنها از سطح ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده کشور با تعلیم و تربیت اثربخش ساخته می شود بیان کرد: مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است و بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با مسوولان نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

وی امیدآفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: جامعه ای که امید در آن کم فروغ باشد رو به زوال است.

وزیر آموزش وپرورش، استان کهگیلبویه و بویراحمد را استانی زرخیز و مستعد دانست و گفت: دولت تریبون محرومان است و سیاست و رویکرد دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

صحرایی از جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا مهرماه آینده در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: خیران در استان های کم برخوردار مانند کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و ... سرمایه گذار کنند که آورده بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: تقویت و تکمیل مدارس شبانه روزی از اولویت های آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.

وزیر آموزش وپرورش در پایان از حضور خیران خوشنام و تلاش های مجمع خیرین مدرسه ساز و مسوولان در کهگیلویه وبویراحمد برای برپایی این جشنواره قدردانی کرد اظهار امیدواری کرد با انجام این اقدام های اثربخش شاهد شکوفایی استعدادهای دانش آموزان این استان باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در حاشیه این آیین گفت: تکمیل فضاهای آموزشی در استان همکاری خیران نیک اندیش را می طلبد.

محمد جمالی آرند اظهار امیدواری کرد: با تعهداتی که خیران در بیست وششمین جشنواره به عهده گرفتند شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

محمد بهرامی، نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این آیین گفت: تراکم دانش آموزی در استان بالاست و برخی شهرستان ها ومناطق استان از بحران فضای آموزشی رنج می برند که نیازمند حمایت خیرین مدرسه ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیران نیکوکار بومی و غیربومی برای انجام سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در زمینه توسعه و تجهیز مدارس استان در این جشنواره تفاهم نامه امضا کردند.

سید رضا حسینی نیک تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است اما با وجود این تلاش ها هنوز نواقص زیادی وجود دارد که نیازمند مشارکت خیران است.

وی ابراز کرد: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان ها، گرمایشی و سرمایشی و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.

سه هزارو ۱۸ آموزشگاه با ۱۷۲ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزارو ۴۰۷ کلاس درس در استان وجود دارد.