تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: سرانه فضاهای ورزشی تهران پایین‌تر از استانداردهای جهانی است؛ استاندارد جهانی سرانه ورزشی ۲.۵ مترمربع برای هر نفر بوده درحالی که این عدد در تهران کمتر از یک مترمربع است.

به گزارش ایرنا، حسین اوجاقی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی توحید، سرداران شهید، پردیس و بدر که در یکصد و بیست و نهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، افزود: باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد این سرانه افزایش پیدا کند البته در سطح کشور این سرانه بالای سه متر است و در واقع توزیع متوازن و عادلانه صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، ۶۹ مجموعه ورزشی بسته شده و از چرخه خدمات رسانی خارج شده بود اما امروز بخش زیادی از آنها فعال است و تنها یک یا دو مورد به دلیل مسایل حقوقی تعطیل است که در حال اخذ مجوز فعالیت آنها هستیم.

اوجاقی تاکید کرد: مجموعه‌های اورهال شده ورزشی تا ۱۰ سال آینده می‌توانند بدون مشکل خدمات رسانی کنند، اورهال ۱۰ مجموعه دیگر را نیز برای امسال در دستور کار داریم.

اوجاقی یادآور شد: مجموعه‌های بزرگ و فرا منطقه‌ای مانند مجموعه مدرس در منطقه ۲۰، مجموعه جانبازان در منطقه ۱۰، مجموعه آرش میراسماعیلی در منطقه ۴ و دیگر مجموعه‌هایی که اورهال آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران خدمات ورزشی ویژه‌ای را از طریق مجموعه های ورزشی خود ارائه می‌دهد، گفت: سیاست گذاری و نظارت این یک هزار مکان ورزشی شهر بر عهده سازمان ورزش است و خدمات ارزان قیمت از این طریق به مردم ارائه می‌شود، این خدمات از طریق برگزاری رویدادها و حدود یکهزار مکان ورزشی به شهروندان خدمت ارائه می‌کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: تعرفه‌ها و نرخ خدمات مجموعه‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران نیز حدود ۴۰ درصد ارزان تر از مجموعه‌های دولتی است.

وی گفت: شهروندان ما به دلیل مدل و سبک زندگی؛ دچار فقر حرکتی هستند که ترویج ورزش همگانی در این راستا و برای حل این مشکل، بسیار حائز اهمیت است.

اوجاقی اضافه کرد: در تهران ذائقه مردم را در نظر گرفته‌ایم و ثبت نام‌ها در مسابقات قهرمانی شهر از سوی شهروندان مناطق مختلف نشان داد که در چه منطقه ای چه رشته‌ای مورد علاقه شهروندان است و بر اساس این نقشه راه می‌توان برای احداث مجموعه‌های ورزشی گام برداشت.

نیازمند دهکده های ورزشی خانواده محور هستیم

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در جمع خبرنگاران نیز گفت: مجموعه‌های ورزشی ما به سه سطح تقسیم می شود و در کنار آن نیازمند یک سری مجموعه‌های ورزشی خانواده محور با عنوان دهکده‌های ورزشی هستیم که فراتر از این سه سطح خدمات ارائه کند.

وی اظهار کرد: برای احداث این دهکده‌ها تفاهماتی را انجام شده و تفاهمی برای بازسازی پارک آبی آزادگان در دستور کار است تا مجموعه‌ای با استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم.

اوجاقی افزود: در مورد دهکده‌ها با حمایت‌های سازمان املاک در حال جانمایی آن هستیم که این مجموعه‌ها باید در مناطق حاشیه‌ای و در بخش حریم جانمایی شود، منتظر هستیم فاز صفر بحث این دهکده‌ها را امسال انجام دهیم ضمن اینکه مدل‌های مختلف طراحی شده در بحث پارک آبی را بررسی کردیم.

وی تاکید کرد: چند مجموعه ورزشی سازمان ورزش با وزارت ورزش به دلیل استفاده شهرداری از بخشی از زمین‌های مجموعه ورزشی تختی در بحث پروژه شهید شوشتری و ایستگاه متروی تختی تهاتر شده است.