همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: مانعی برای اجرای پروژه تقاطع میدان "مدرس" وجود ندارد و آماده اجرای‌ این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمسعود حسینی روز دوشنبه در مراسم دهه امامت و ولایت و آیین افتتاح زمین‌های ورزشی کوی خاتم و بیست پروژه عمرانی اظهار کرد: تقاطع مدرس مهم‌ترین پروژه ترافیکی شهر همدان است که بیشترین بودجه باید صرف این طرح کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه مطالعات فنی و تمهیدات لازم انجام شده، اضافه کرد: هم اکنون در معرض اعتراض همشهریان بابت معضل ترافیک تقاطع غیرهسطح مدرس هستیم در حالیکه بودجه خوبی را امسال اختصاص داده‌ایم و هیچ مشکلی برای اجرا نداریم.

حسینی خاطرنشان کرد: حتی نواقص این پروژه را رفع کرده‌ایم و معتقدم این پروژه همانند سایر طرح‌های عمرانی مهم نظیر تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی نیاز اصلی این شهر است.

احداث ۱۵ زمین ورزشی با محوریت محله محور

شهردار همدان یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری همدان در اجرای پروژه‌ها را محله محوری و مسجد محوری دانست و گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر توسعه زمین‌های ورزشی، ۱۵ زمین ورزشی افتتاح شد و تلاش شده اقدامات بر مدار محله محوری و مسجد محوری قرار بگیرد.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه ایجاد پارک خاتم مطالبات شهروندان این منطقه بود، افزود: پروژه‌های این منطقه مبتنی بر انسان محوری است تا کیفیت زندگی بالا برود و این موضوع مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: نشاط اجتماعی مهم‌ترین رویکرد ما در اجرای این پارک‌ها و زمین‌های ورزشی است و این اقدام به کاهش معضلات اجتماعی می‌انجامد.

توسعه گردشگری با جذب سرمایه گذار

شهردار همدان توسعه و رونق گردشگری را از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری دانست و گفت: توجه به جذب سرمایه گذار و ایجاد پروژه‌های گردشگری بسیار حایز اهمیت است.

حسینی از جذب سرمایه گذار برای ایجاد پارک بزرگ آبی در این شهر خبر داد و افزود: سرمایه گذاری گردشگری پارک آبی با سه هزار میلیارد ریال اعتبار امضا شد و قطع به یقین شاهد این اتفاقات مثبت در شهر همدان خواهیم بود.

وی به اهمیت پروژه پارک‌های فرامنطقه‌ای اکباتان و ولایت اشاره کرد و یادآور شد: تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و همکاری دستگاه‌های اجرایی زمینه جذب سرمایه گذار فراهم شود تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز و رونق گردشگری باشیم.

منطقه یک شهرداری پشتیبان مالی پروژه‌های کلان همدان

مدیر شهرداری منطقه یک نیز در این مراسم گفت: تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگ در سال گذشته بر عهده منطقه یک بوده که شامل تقاطع سردار همدانی، دیتا سنتر، ساختمان سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و سایر پروژه‌ها بودند.

مرتضی حضرت زاده یادآور شد: ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه تقدیم شهروندان می‌شود و در ماه‌های آینده نیز پروژه‌های دیگری نظیر ساختمان تجاری شهید فهمیده، مدرس و پارک‌های موضوعی تقدیم شهروندان می‌شود.