به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رسول محمدقلی با اشاره به برگزاری دومین جلسه «کارگروه اعطای راتبۀ تحصیلی دانای ایران» با حضور اعضای کارگروه گفت: در این جلسه معیارهای انتخاب و اعطای اولویت به دانشآموزان نامزد دریافت راتبۀ «دانای ایران» بررسی شد که شامل «استعداد ویژه»، «موقعیت ویژه» و «محرومیت ویژه» است.
وی در ادامه با بیان کرد: در این نشست قالب کاربرگ بررسی پرونده دانشآموزان نامزد استفاده از راتبه دانا بررسی شد. این کاربرگ شامل اطلاعاتی از قبیل «مشخصات فردی»، «مشخصات خانوادگی»، «مشخصات روانشناختی»، «مشخصات و سوابق تحصیلی»، «سوابق استعدادی»، «سوابق فرهنگی و اجتماعی»، «علایق» و «انگیزهنامه» است و اعضای کارگروه به بررسی جزئیات کاربرگ پرداختند.
بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، در اجرای دستور رئیس جمهور شهید و رئیس هیات امنای بنیاد ملی نخبگان در ایام برگزاری سیزدهمین همایش ملی نخبگان (مهر ماه ۱۴۰۲) و در راستای اجراییسازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» راتبه تحصیلی با عنوان «راتبه دانا» به دانشآموزان منتخب اعطا میشود.
دانشآموزان صاحب استعدادهای برتر برای بهرهمندی از تسهیلات این شیوهنامه، باید از سوی یکی از مراجع مندرج در شیوهنامه این طرح تأیید شوند.