دزفول - ایرنا - سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول گفت: کتابخانه عمومی آزادگان دزفول که به دلیل محدودیت‌های بودجه به مدت پنج سال تعطیل شده بود، همزمان با عید سعید غدیر خم بازگشایی شد.

کاظم جوکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مطالبه مردم منطقه آزادگان و تاکیدهای مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، آماده‌سازی این کتابخانه در کمتر از ۲ ماه انجام شد و با چهار هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی و ... آماده میزبانی شهروندان است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: کتابخانه آزادگان با همت مسوولان و با صرف اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال بازسازی و تجهیز شده است.

وی با تشکر از اهتمام نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های مستمر فرماندار ویژه این شهرستان نسبت به مقوله فرهنگ به ویژه کتابخوانی و فعالیت کتابخانه‌ها، افزود: امام جمعه دزفول نیز نسبت به گسترش فعالیت کتابخانه‌ها در نقاط مختلف شهرستان تاکید داشتند از این رو در تلاشیم تا مناطق فاقد کتابخانه از فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شوند.

جوکار با دعوت از اهالی منطقه آزادگان برای استفاده و بهره مندی از خدمات فرهنگی این کتابخانه اظهارکرد: کتابخانه آزادگان در منطقه‌ای پرجمعیت واقع است و پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار نفر از خدمات آن بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر عضو این کتابخانه هستند و تلاش می‌شود با برنامه‌های فرهنگی متنوع، تعداد اعضای آن افزایش یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول بیان کرد: تلاش بر این است که با توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها زمینه برای دسترسی آسان مردم به کتاب و مطالعه فراهم شود.

شهرستان دزفول در حال حاضر دارای ۲۰ کتابخانه است که از این تعداد ۱۵ باب عمومی و پنج باب مشارکتی است.