کاشان - ایرنا- مدیر اجرایی اتاق اصناف اردستان گفت: در یک سال گذشته ۵۸۲ فقره پروانه صنفی در سطح شهرستان صادر شده است.

محمدجواد خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۸۷ فقره پروانه تمدید شده و ۱۵ پروانه نیز ابطال گردیده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۶۲۸ مورد بازرسی انجام شده، ۵۵ پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و از مجموع ۱۵۰ واحد بدون پروانه در سال های گذشته، اکنون ۴۰ واحد بدون پروانه داریم که اخطار های لازم داده شده و تلاش می کنیم امسال این عدد به صفر برسد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف اردستان بیان کرد: در حال حاضر سه هزار واحد صنفی و ۱۲ اتحادیه در شهرستان اردستان فعالیت دارند که ۱۰ واحد آنها در اتاق اصناف فعالند و اتحادیه عکاسان و نانوایان خارج از اتاق اصناف فعالیت می کنند، همچنین با تشکیل واحد بازرسی اتاق اصناف نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی در اردستان افزایش یافته است.

خانی گفت: تشکیل واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف که آخرین حلقه بین تولید کننده و مصرف کننده به شمار می‌رود یکی از نیاز های شهرستان بود که به سرانجام رسید.

وی یکی از چالش های موجود اتاق اصناف را نداشتن مکان ملکی اعلام کرد و افزود: به دلیل کمبود درآمد و همکاری با دستگاه‌ها و ارگان برای پرداخت هزینه آیین های مختلف، هنوز نتوانسته ایم زمین برای احداث ساختمان اختصاصی اتاق اصناف خریداری کنیم.

مدیر اجرایی اتاق اصناف اردستان بیان کرد: امسال انتخابات چهار اتحادیه شامل؛قصابان،مرغ، ماهی و میوه فروشان،نانوایان و شیرینی فروشان، لوازم خانگی و آرایشگران را پیش رو داریم که در زمان خودش برگزار خواهد شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت، در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.