گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان با پیش‌بینی مشارکت حدود ۶۰ درصدی این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست شرکت در این رویدادرا به ساعات پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: ۹۶۰ نفر از نمایندگان نامزدها بر فرایند انتخابات در گلستان نظارت می‌کنند که از این تعداد ۷۸۳ نفر نماینده مسعود پزشکیان، ۱۲۹ نفر نماینده سعید جلیلی و ۴۸ نفر نماینده محمدباقر قالیباف هستند و حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز هیچ نماینده‌ای در شعب اخذ رای ندارد.

وی افزود: از هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای استان گلستان ۶۷۳ شعبه در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها و ۵۰۸ شعبه در مدارس، ۴۸۸ شعبه در مساجد ، ۱۰۰ شعبه در حسینیه‌ها، ۳۶ شعبه در ادارات، ۱۶ شعبه در دانشگاه‌ها و ۴۳ شعبه در سایر اماکن مستقر هستند.

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: حدود ۲۴ هزار نفر از عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استان گلستان مشارکت می‌کنند.

مهاجر به فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدها در استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: ۱۱۷ ستاد انتخاباتی در استان گلستان برپا شد که ۲ نفر از نامزدها انصراف دادند.

به گفته وی؛ تاکنون تخلف انتخاباتی جدی در استان گلستان رخ نداده و موارد انگشت‌شمار نیز با تذکر رفع شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور امروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.