پاکدشت- ایرنا- رئیس دادگستری پاکدشت با اشاره به اینکه هیچ تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است گفت: ۲شعبه در دادسرا و دادگستری ویژه تخلفات احتمالی انتخابات در شهرستان فعال می باشد.

صیاد عبدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲تن از یاران با وفایشان و همچنین تسلیت شهادت شهید جمهور آیت الله رئیسی، سردار دیپلماسی امیرعبداللهیان و دیگران گرانقدرشان با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران اسلامی و اهمیت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور اظهارداشت: یکی از ارکان موثر و اصلی آزادی و پذیرش دموکراسی در هر جامعه برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان به عنوان یک حق می باشد.

وی افزود: در شهرستان پاکدشت باتوجه به اینکه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی فعال بوده و جلسات خود را تاکنون برگزار کرده و همچنین تذکرات و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی در قبل، حین و بعداز انتخابات داده شده است.

عبدی گفت: دستگاه قضایی وظیفه رصد اقدامات و جلوگیری از جرائم انتخاباتی را برعهده دارد ، در همین راستا چنانچه تخلفی هم انجام شود در اسرع وقت با جدیت رسیدگی می شود.بر همین اساس یک شعبه ویژه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگاه جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی پیش بینی شده است.

وی اذعان کرد: در نگرش و بینش ایرانیان که بر گرفته از مکتب تعالی بخش اسلام است انسان در سایه تفکر و اندیشه و به عنوان صاحب عقل می تواند حق را از باطل و خوب را از بد تمیز و از این راه یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان موهبت الهی و خدادادی بهره مند شود.

رییس دادگستری شهرستان پاکدشت بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس اندیشه ناب اسلامی و الهی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رضوان الله) مطرح شد، ایشان می فرمایند از حقوق اولیه هر ملتی است که سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد، در همین راستا با انتخاب و گزینش مردم حکومت شکل گرفت و از ان به بعد نیز تمامی ارکان نظام و دولت اسلامی با رای و نظر مردم ایجاد و قوام یافت به همین لحاظ است که مردم صاحب این نظام می باشند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی امام رضا(ع) در جنوب شرقی تهران واقع شده است.