ایلام - ایرنا - معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: با افتتاح ۲ دفتر قضایی الکترونیک در هفته قوه قضائیه تعداد این دفاتر در استان به ۲۳ واحد رسید.

"فیض الله شیرزادی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد:۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان‌های ایوان و چوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح این ۲ دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به ۲۳ دفتر افزایش یافت، افزود: در حال حاضر تمامی حوزه‌های ۱۵ گانه قضایی استان تحت پوشش ارائه خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار دارند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: سیاست کلان دستگاه قضایی در راستای حذف پرونده‌های قضایی به صورت فیزیکی و ارائه خدمات بهتر به صورت الکترونیکی به مردم است.

شیرزادی یادآور شد: بر این اساس، بخشی از خدمات دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و سهولت در فرآیند انجام امور و تکریم مراجعان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش مهمی از خدمات قوه قضاییه در کل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود، ابراز کرد:آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی به صورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: در سال گذشته در راستای اجرای طرح جهادی، کارشناسان این دفاتر به مناطق محروم و روستاهای دور دست استان اعزام شدند و خدمات ویژه‌ای از جمله ثبت و ویرایش ثنا( ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی را به صورت رایگان برای ساکنان این مناطق انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی در این خصوص برگزار خواهد شد که زمان و مکان آزمون متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم تیرماه هر سال به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.