قزوین - ایرنا - مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران قزوین گفت: این استان به لحاظ حضور ناشران فعال در حوزه کتاب کودک و نوجوان مکان مناسبی برای برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک است.

مصطفی حامدی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج ناشر فعال کتاب کودک و نوجوان در استان قزوین حضور دارد که آثار آن‌ها در سطح استانی و ملی حایز اهمیت و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه قزوین می‌تواند پایلوت برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک باشد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین برنامه ریزی استان می‌توان به برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک اقدام کرد.

حامدی فر تصریح کرد: حضور پنج انتشارات کودک و نوجوان در استان قزوین به نام‌های سایه گستر، آریا نوین، پروانه سفید، پرک و دکتر سین با بیش از یک هزار عنوان کتاب از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در حوزه نشر کتب کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

این فعال فرهنگی حوزه کتاب بیان کرد: حدود ۸۰ درصد کتاب‌های کودک و نوجوان در قزوین ترجمه بوده و ۲۰ درصد آثار تالیفی است که برای حمایت از آثار مولفان باید با برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره به اهمیت تولید محتوا در این گروه سنی اقدام کرد.

گفتنی است، استان قزوین حدود ۹۰ ناشر کتاب دارد که از این میان ۲۱ ناشر فعال است.