همدان-ایرنا-رییس فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی گفت: یکصد هزار ورزشکار در کشور به صورت مبتدی و حرفه‌ای در رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز شنبه در جمع اعضای مجمع انتخاباتی هیات باستانی و کشتی پهلوانی همدان افزود: از مجموع این تعداد ورزشکار، ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند.

وی اضافع کرد: این تعداد ورزشکار مدارک خود را در سامانه فدراسیون باستانی و کشتی پهلوانی بارگزاری کرده‌اند و انتظار می‌رود نفرات باقی مانده نیز هرچه سریعتر اقدام کنند.

باران چشمه با اشاره به تفاهم نامه مشترک منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش افزود: این تفاهم نامه با محوریت اجرای طرح شهید طوقانی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی منعقد شده و ا از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان برای ترویج ین رشته اصیل و ملی استفاده خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته هشت هزار دانش‌آموز در نقاط مختلف کشور در قالب "طرح شهید طوقانی" با ارائه آموزش‌های لازم با ورزش‌باستانی و کشتی پهلوانی آشنا شدند که این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های موفق در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است به نتیجه مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی در این استان اشاره کرد و،گفت: رای اعتماد شما به غلامرضا خاکسار نتیجه کار صادقانه هیات بوده که مسئولیت او را در ادامه راه سخت‌تر خواهد کرد.

باران چشمه با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای نماد هویت و تاریخ ایرانیان است، افزود: رهبرمعظم انقلاب توجه ویژه‌ای به ورزش باستانی دارد و ما باید تمام تلاش و کوشش خود را درراستای ارتقای این ورزش داشته باشیم.