تهران- ایرنا- تلویزیون آخرین بار سال ۸۸ مناظره‌های ۲ نفره برگزار کرد و حالا پس از ۱۵ سال در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شاهد مناظره رو در رو میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، صداوسیما در مهلت یک هفته‌ای تبلیغات دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دو مناظره، دو مستند و دو برنامه زنده را پیش‌بینی کرده است. برنامه‌های تلویزیونی نامزدها در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۱ تا ۱۳ تیر از تلویزیون پخش می‌شود.

روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه شلوغ‌ترین روز تبلیغات تلویزیونی خواهد بود و علاوه بر مناظره دو مستند هم روانه آنتن می‌شود.

روز دوشنبه فقط مناظره در جدول پخش قرار گرفته و روز چهارشنبه نیز هم دو نامزد سخنرانی خواهند داشت.

با مشخص شدن جدول تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوشنبه ۱۱ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره اول و سه‌شنبه ۱۲ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره دوم بین دو نامزد راه‌یافته به دور دوم برگزار خواهد شد.‌

همچنین در روز سه شنبه ۱۲ تیر مستند نامزد ۲، از ساعت ۱۹ تا ۱۹:۳۰ و مستند نامزد ۱ ، از ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.

تماشای مناظره‌های دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۲ تیر نیز نطق نامزد ۱ به صورت زنده، از ساعت ۱۹ تا ۱۹:۳۰ و نطق نامزد ۲ به صورت زنده، از ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰ پخش می شود.

پنجشنبه ۱۴ تیر تبلیغات ممنوع است و جمعه ۱۵ تیر مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود.

پس از قرعه‌کشی اسامی نامزدهای شماره یک و دو مشخص و مطابق این شماره‌گذاری مستندها و نطق‌های این دو نفر پخش می‌شود.

مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ به صورت دو نفره برگزار شد و تقابلی را ایجاد کرد که بسیار داغ و جنجالی بود. دو عامل باعث شد که صداوسیما دیگر به سمت مناظره‌های دو نفره نرود. در سال ۸۸ تعداد ۴ نامزد در رقابت حضور داشتند؛ اما در دوره‌های بعدی با توجه به افزایش تعداد نامزدها و کمبود زمان، امکان برگزاری حدود ۳۰ جلسه مناظره دو نفره امکان‌پذیر نبود.

در تاریخ انتخابات ایران، این دومین‌مرتبه‌ای است که انتخابات ریاست‌جمهوری به مرحله دوم کشیده می‌شود. در انتخابات سال ۱۳۸۴ یعنی اولین‌مرتبه‌ای که به دور دوم کشید، برنامه‌ای تحت عنوان مناظره‌های تلویزیونی نداشتیم و امسال برای اولین بار است که تماشای یک مناظره در دوم را تجربه می‌کنیم.

مناظره یکی از شیوه‌های مفید برای معرفی دیدگاه های مختلف به جامعه و فهم بهتر افکار عمومی از مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی واجتماعی است.

برچسب‌ها