قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۲۰ واحد تولیدی این استان در فرآیند هجدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران شرکت کردند که ارزیابان پژوهشگاه استاندارد کیفیت آنها را ارزیابی می کنند.

میترا عقیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ارزیابی های جایزه ملی کیفیت برای واحد تولیدی استان قزوین از امروز /۱۰ تیرماه/ آغاز شده و واحد تولیدی هفت الماس به عنوان اولین متقاضی حضور در این رویداد، مورد ارزیابی تیم های تخصصی قرار گرفت.

وی افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، براساس مفاد ماده سه این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران مرجع رسمی حاکمیتی در کشور و عهده‌دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، ارایه و یا به کشور وارد و یا صادر می‌شود.

عقیلی خاطرنشان کرد: این سازمان، براساس بند ۲۰ ماده هفت قانون مذکور، مرجع رسمی تعیین جایزه ملی کیفیت ایران (به عنوان تنها جایزه رسمی کشور در حوزه کیفیت) و متولی برگزاری مراسم و اعطای جایزه مزبور در کشور با ارزیابی دقیق و نظارت همه جانبه است.

این مسوول با بیان اینکه جایزه ملی کیفیت کشور مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام در سطوح مختلف شامل اهتمام و اشتهار به کیفیت (یک الی ۴ ستاره)، تندیس (برنزین، سیمین و زرین) است، توصیح داد: این جایزه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین ویژگی سازمان های ایرانی با بهره‌برداری از دانش روز مدیریت و شاخص هایی از جمله تفکر جهادی، تاب آوری اقتصادی، مسئولیت های اجتماعی، تکلیف گرایی دینی و اخلاقی و معنویت سازمانی طراحی شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: جایزه ملی کیفیت کشور یک مدل کاملا ملی محسوب می شود که قابلیت بهره‌برداری از سوی سازمان های خارجی را نیز دارد.