ایلام-ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، مقوم نظام و جامعه اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام" محمود حاتمی" روز چهارشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات در واقع یکی از مهم‌ترین مصادیق امر به معروف در شرایط کنونی است و همه باید در راستای انجام این فریضه پای کار باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری آیین‌های ویژه محرم، گفت: محرم، ماه پیروزی خون و شمشیر است و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی، محرم و صفر است که اسلام ناب محمدی را زنده نگاه داشته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با تاکید بر اینکه امروز اگر اسلام بدون تحریف به دست ما رسیده به برکت خون شهدای کربلاست، افزود: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه محرم آغاز می‌شود که فرصت مناسبی در راستای تبیین درست و ترویج این فریضه بزرگ الهی است.

حجت الاسلام حاتمی ابراز کرد: حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورا برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی و احیای احکام ناب اسلام محمدی(ص) جان خود را فدا کرد و امروز وظیفه ماست که در عصر حاضر برای ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با اشاره به اینکه عدالت و اجرای احکام الهی تنها با تشکیل حکومت اسلامی میسر می‌شود، یادآور شد: انتخابات به عنوان مظهر و نماد مردم‌سالاری دینی نیز مقوم حکومت اسلامی در راستای نشر ارزش‌های دینی است.

وی بیان کرد: تبلیغات محیطی در سطح مرکز استان و شهرهای تابعه، همکاری و حمایت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از فضاسازی مناسب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده‌های شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، گردهمایی مبلغان و مبلغات مذهبی در استان، گردهمایی گروه‌های مطالبه گر و مداحان قبل از ایام محرم از جمله برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر استان است.

دادستان مرکز استان ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه انتخابات در مرحله اول در فضای بسیار خوب و امنی با مشارکت حداکثری مردم برگزار شد، افزود: مهم‌ترین موضوع برای همه باید مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشد و بایستی به فراخور وظیفه از تخریب نامزدها و اظهارت تفرقه‌انگیز در سطح جامعه جلوگیری شود.

"حبیب الله بخشنده" با اشاره به اینکه بزرگترین منکر تخریب دیگران به ناحق است، یادآور شد: همه دست اندرکاران تامین نظم و امنیت انتخابات از جمله دستگاه قضایی، دادستانی، پلیس فتا، انتظامی، سپاه و بسیج در مرحله اول انتخابات پای کار بودند و خوشبختانه مشکلی در این زمینه در استان نداشتیم.

وی با اشاره به به نقش مهم رسانه‌ها و فضای مجازی در مشارکت حداکثری در انتخابات، ابراز کرد: در این زمینه تلاش شده که با امر به معروف و نهی از منکر، تذکر و ارشاد زمینه لازم برای جلوگیری از هر گونه تخریب و توهین در فضای مجازی استان فراهم شود.

دادستان مرکز استان یادآور شد: همه وظیفه داریم که برای مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم پای کار باشیم، مردم مشکلاتی در حوزه های مختلف دارند اما نیاز به جهاد تبیین است چرا که مردم ما همواره ثابت کرده اند پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست یادآور شد: پلیس با تمام توان و تلاش در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پای کار بوده است و در مرحله دوم انتخابات نیز حضوری گسترده خواهد داشت.

سردار "جمال سلمانی" یادآور شد: در ایام محرم برنامه‌های مذهبی در سطح فرماندهی استان برگزار شده و همچنین نسبت به تامین امنیت و اجرای طرح های ترافیکی در ایام برگزاری مراسمات و برنامه های ایام محرم نیز پلیس و عوامل انتظامی استان پای کار خواهند بود.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، برنامه‌ها و نظرات خود را به مناسبت گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.