مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج جنوبی به منطقه، دمای هوا در آذربایجان‌غربی بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افزایش دمای هوا از فردا در منطقه شروع می شود و تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت و به همین خاطر پایان هفته گرمی برای آذربایجان غربی پیش‌بینی می شود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت امواج ناپایدار بارشی در مناطق شمال آذربایجان غربی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بارش هایی در برخی مناطق استان ثبت شده که بیشترین مقدار آن در ماکو ۲.۵ میلی‌متر، سلماس ۲.۱ میلی‌متر، چالدران ۱.۳ میلی‌متر، شوط (۰.۷) هفت دهم میلی‌متر و خوی (۰.۱) یک دهم میلی‌متر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.