همدان-ایرنا- مجتمع ۳۲ واحدی ولایت در مهدی آباد همدان روز پنجشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مسوولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این آیین با بیان اینکه در دهه‌های گذشته توجه کمتری به موضوع مسکن شده است، گفت: مشکل مسکن از مشکلات جدی استان است که در دولت سیزدهم گام بزرگی برای تامین مسکن برداشته شد و از دولت آینده هم توقع داریم به صورت جدی به این موضوع بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۵ تیر گفت: مشارکت‌گسترده مردم در انتخابات برای تأمین امنیت، اقتدار ملی، تقویت همبستگی اجتماعی، همدلی و هم‌افزایی و رفع مشکلات مؤثر است.

وی ادامه داد: راهبرد اول حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و راهبرد دوم انتخاب فرد اصلح است.

بهره برداری از ۸۰ هزار واحد مسکونی در سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور نیز در این آیین گفت: بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی مددجویی تا پایان سال ۱۴۰۲ توسط کمیته امداد به بهره برداری رسید و طبق توافق با دولت سیزدهم قرار بر این شد تا پایان امسال مددجوی بدون مسکن در روستاهای کشور نداشته باشیم.

سیدمرتضی بختیاری افزود: در برنامه امسال نیز ۴۰ هزار خانه در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت و بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در این ماموریت همراهی خوبی داشتند و در استان همدان از سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال هم ۴۵۰ واحد افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند،اظهار کرد: برای خودکفایی این افراد از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

استاندار همدان نیز در این آیین گفت: اقدامی که در دولت مردمی با همت و تلاش رئیس جمهور شهید و همگرایی و هماهنگی با مجموعه‌های دولتی و خیریه‌ها برای تامین مسکن محرومان انجام شد مورد تحسین است و در دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن به محرومان واگذار شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: کمیته امداد امام خمینی استان همدان همه توان خود را برای تامین مسکن، معیشت و اشتغال مددجویان به کار گرفته و موسسه دارالایتام مهدیه همدان هم با فعالیت بیش از ۵۳ ساله در حوزه محرومان و مددجویان در حال فعالیت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان نیز گفت: این مجموعه که به نام شهرک ولایت نامگذاری شده، ۱۶ بلوک و ۳۲ واحد و سه هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد که با بیش از ۲۷ میلیارد تومان هزینه در مدت ۱۸ ماه کار جهادی و انقلابی به بهره برداری رسید.

سیدحسن نعمتی با اشاره به اینکه در شهرستان همدان ۴۲۰ خانوار بدون سرپرست وجود دارد، افزود: تفاهم نامه‌های متعددی با دستگاه‌های مختلف استان برای ساخت مسکن مددجویی انجام شده و بسیاری از این واحدها در مراحل پایانی است.

به گزارش ایرنا، زمین ساخت این شهرک مسکونی را مرحومه زلیخا رشیدی به مجموعه دارالایتام همدان برای ساخت مسکن ایتام اهدا کرده است.