همدان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز پانزدهم تیرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

غلامرضا فریدونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد عوامل اجرایی و ناظر، صندوق ها و شعب اخذ رای و تعرفه پیش بینی شده برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله نخست تغییری نداشته است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار نفر در استان همدان کار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند که چهار هزار نفر از این نیروها عوامل نظامی و امنیتی و چهار هزار نفر دیگر عوامل ناظر هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اضافه کرد: یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رای برای دریافت آرای واجدین شرایط پیش بینی شده که در انتخاب شعب، تسهیل در دسترسی مردم مد نظر بوده است.

فریدونی ادامه داد: مدارس، ادارات، حسینیه ها و در برخی مکان ها بانک و مساجد به عنوان شعب اخذ رای در نظر گرفته شده تا مردم براحتی بتوانند آرای خود را به صندوق بیاندازند.

وی همچنین گفت: تعرفه های اخذ رای ۲ روز پیش توزیع شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته حدود ۱۳ درصد بیش از نیاز شعب در نظر گرفته شد تا مشکلی در فرایند رای گیری به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا استان همدان با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار واجد شراط رای دادن است و در دو نخست رای گیری برای انتخاب رییس جمهور، ۳۹ درصد در انتخابات شرکت کردند که سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای، مسعود پزشکیان نیز با کسب ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای، محمد باقر قالیباف ۷۶ هزار و ۵۸۳ رای و حجت السلام مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۸۳ رای کسب کردند.