سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تشبیه حضور در انتخابات به برگزاری عملیات‌های دوران دفاع مقدس در ۲ مرحله، گفت: مشارکت پرشور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تعیین‌کننده و پاسخ به بدخواهان نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز جمعه در نخستین دقایق آغاز فرایند رای گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در آستان حضرت یحیی(ع) سمنان اظهار کرد: برخی از عملیات‌های دفاع مقدس ۲ مرحله ای بود و اگر با یک مرحله عملیات نتیجه کافی و وافی حاصل نمی شد، کار به مرحله دوم می‌کشید و در مورد انتخابات هم باید گفت این مرحله دوم عملیات است.

وی تاکید کرد: مردم جمعه هشتم تیر با لطف خود به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و حقشان را استیفا کردند و وظیفه شرعی و انقلابی خودشان را انجام دادند. امروز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: مردم از صبح زود در شعبه های اخذ رای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با احساس وظیفه پای صندوق رای حاضر شدند و امیدواریم این مرحله نیز با حضور حداکثری مردم، به انتخاباتی پرشور و به نام مردم رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی بیان کرد: وقتی می‌بینیم همه مخالفان نظام اسلامی و پیشرفت و توسعه مردم کشورمان می گویند «رای ندهید»، انگیزه ما برای مقابله با آنان نسبت به پیشرفت و توسعه کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و عمل به وصیت شهیدان بیشتر می شود و برای رای دادن در ساعات ابتدایی حاضر می شویم.

نماینده ولی فقیه در سمنان تاکید کرد: آنان هم که بنا به هر دلیلی موفق به حضور در مرحله اول انتخابات نشدند و نتوانستند شرکت کنند، اکنون در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق رای حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.