ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم استان همراه با همه ایرانیان امروز برای انتخاب سکاندار امور اجرایی کشور پای صندوق‌های رای می‌روند و امیدواریم با حضور پرشور و شوق خود روزی خاطره‌انگیز را در تاریخ این استان ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی روز جمعه در نخستین دقایق آغاز فرآیند رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از انداختن رای خود در شعبه مصلای امام خمینی(ره) ساری، اظهار کرد: خدا را شکر می کنیم که این انتخابات در مدت کوتاه با نظم کامل برگزار شد و اکنون نیز به فاصله یک هفته پس از مرحله نخست شاهد برگزاری مرحله نهایی آن هستیم.

وی افزود: جمعه گذشته مردم پای صندوق‌های رای آمدند و امیدواریم که امروز پرتعدادتر و پرشورتر از هشتم تیر در شعب اخذ رای حضور یابند و برای سرنوشت و آینده کشور تصمیم‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: توصیه من این است که مردم هر چه زودتر به شعب اخذ رای بروند و آرای خود را به صندوق بیندازند و با آرای خود سرنوشت مملکت را از این لحاظ که سکاندار اجرایی چه کسی باشد معین کنند.

محمدی لایینی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: به فرموده امام خمینی(ره) «میزان رای ملت است» و مردم در تعیین آینده کشور به طور مستقیم دخیل هستند.

وی افزود: آرزو می کنیم هر عزیزی که از سوی مردم انتخاب می‌شود این موقعیت را به عنوان یک امانت حفظ کند و وظیفه‌اش را در قبال مردم به بهترین شکل انجام دهد و رضایت مردم را جلب کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت حضور نسل جوان در انتخابات نیز اظهار کرد: خوشبختانه جوانان ما نشان دادند فهم و بصیرت بالایی دارند و در امور اجتماعی جلوتر از سایر اقشار هستند. جوانان باید بدانند آینده متعلق به آن‌هاست. قرار است در سال‌های آتی مملکت را از پدران خود به ارث بگیرند و امروز با آرای خود می‌توانند کسی که امور مملکت را در اختیار قرار می‌گیرد را در تعیین کنند.

محمدی لایینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است خدا کند که اینطور باشد و اگر اینطور باشد خرسندکننده است.» عمده این شور بیشتر مربوط به جوانان است و برای ما هم شیرین و خوشحال‌کننده است که شاهد حضور پرشور جوانان پای صندوق‌های رای باشیم.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.