تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که افرادی که دارای کارت ملی قدیمی هستند تنها در صورت در اختیار داشتن تاییدیه ثبت احوال می توانند در این دوره از انتخابات شرکت و رای بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه با حضور در محل ستاد انتخابات استان درمحل استانداری مازندران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طبق قانون رای دادن با کارت ملی قدیمی ممنوع است، شمار واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات را بیش از ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرایند رای گیری در مازندران مشارکت دارند.

وی شمار صندوق های اخذ رای پیش بینی شده در چهار همین د ره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران را سه هزار و ۲۲۸ صندوق ذکرکرد و افزود: طبق آمار، ۵۵ درصد صندوق‌های اخذ رای به روستاهای مازندران اختصاص یافته است.

وی مدارک مورد نیاز برای شرکت در اتتخابات و رای دادن را شناسنامه و کارت ملی جدید ذکر کرد و گفت: مشارکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات، اقتدار کشورمان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.