بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: مانند مرحله اول انتخابات، امکان اخذ رای برای افراد معلول و دارای شرایط خاص فراهم شده است و صندوق سیار با هماهنگی فرمانداری برای این افراد ارسال می‌شود.

علی فاضلی فرد روز جمعه در شعبه ثابت شهرداری بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تدابیری در فرمانداری بیرجند اندیشیده شده تا افراد معلول، ناتوان و دارای شرایط خاص بتوانند در همان محل سکونت، رای خود را به صندوق بیندازند.

وی اظهار کرد: افرادی که بیمار یا فرد ناتوان در منزل دارند که امکان حضور در شعبه ثابت حتی با همراه برایشان میسر نیست با شماره ۲- ۳۲۲۱۴۰۰۱ تماس بگیرند تا تیم‌های مشخص شده با صندوق‌های سیار به نشانی اعلام شده مراجعه کنند.

فرماندار بیرجند گفت: این تیم‌ها با هماهنگی فرمانداری بر اساس فهرست متقاضیان، از افراد واجد شرایط که امکان مراجعه به شعب اخذ رای را ندارند، رای گیری می‌کنند.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۸۸ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند افزود: موضوعاتی مثل تاکسی انتخاباتی شایعه است و خلاف قانون بوده لذا مردم فقط به اخبار و شماره‌های اعلام شده از طریق رسانه‌های رسمی اعتماد کنند.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.