بجنورد-ایرنا- حضور معلولان، سالخوردگان، مادر کشاورز و ثبت عکس‌های دسته جمعی اقشار مختلف در پای صندوق‌های رای تصاویر ویژه را در شعبه‌های انتخابات خراسان شمالی خلق کرده است.

به گزارش ایرنا، امروز در خراسان شمالی اقشار مختلف با لباس های محلی و با شور و اشتیاق پای صندوق های رای آمدند تا بار دیگر تصاویر ویژه از شکوه و حماسه را به ثبت برسانند.

حضور افراد از اقشار مختلف در پای صندوق های رای، جلوه وفاداری و میهن دوستی را به تصویر کشیده است اما در این میان، حضور برخی اقشار زیبایی ویژه دارد.

پیرمرد ۱۰۰ ساله پای صندوق رای

حضور پیرمرد ۱۰۰ ساله در شعبه ۴۰ روستای آق چشمه فاروج مصداق بلندشدن دود از کنده بود که امروز در پای صندوق رای به تصویر کشیده شد.

پدران و مادران که کوله باری از تجربه‌ هستند با حضور در پای صندوق رای ثابت کردند که باید بدون توجه به سن و سال، باید نسبت به آینده کشور حساس باشیم و برای ساختن آن تلاش کنیم.

این پدربزرگ دلیل آمدنش را مشارکت در سرنوشت عنوان کرد وگفت: آمده ام تا نشان دهم که برای پایداری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تا پای جان ایستاده ام.

نمایش ولایتمداری در پای صندوق رای

مرد بجنوردی نیز با پوشیدن روپوش سفید که در آن نوشته ای به زبان کردی درج شده بود، اعلام کرد که برای لبیک به فرمان رهبر پای صندوق رای حاضر شده است.

روی این روپوش به زبان کردی نوشته شده است« آقا سید علی عزیز، فرمان بده جانی خه قربان دکم» یعنی « آقا سید علی عزیز فرمان بده تا جان خود را قربان کنم» .

هنگام دروی سرنوشت

مادر سالمند کشاورز هم در روستای پالکانلو علیا از شهرستان فاروج، پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد و با ثبت تصویرش، جهادش برای آینده کشور و تکاپو برای ساختن آینده را به یادگار گذاشت.

داس، نشانی از تلاش و زحمت برای رسیدن به مقصود و البته شاید نمادی از دور کردن نتیجه تلاش و نتیجه تصمیم گیری باشد، این مادر با بالا بردن دست هایش و نشان دادن داس، یادآور شد که هر آنچه کشت کنی، همان درو می کنی.

همت معلولان برای انتخاب

معلولان هم جلوه های ویژه ای را در شعبه های انتخابات خراسان شمالی خلق کردند، صندوق هایی که با کمک عوامل اجرایی، در برابر این اراده و تصمیم مقدس، خم شد و سر تعظیم فرود آورد نشان از اهمیت میهن دوستی است.

تصویری که معلولان در روز انتخابات و تعیین سرنوشت به ثبت رساندند نشان از ارزنده بودن گام هایی است که در این مسیر برداشته می شود، اینجا صندوق ها هم در برابر این وطن پرستی، تعطیم می کنند.

پاکبازی پاکبانان در عرصه سیاسی

عکس دسته جمعی پاکبانان هم شور دیگری را به تصویر کشیده است. پاکبانان بجنوردی با حضور دسته جمعی در مسجد انقلاب، برگ دیگری از یکرنگی و همدلی را تورق زدند.

این نارنجی پوشان برادرانه کنار هم قرار گرفتند و نشان دادند که در همه عرصه بویژه در عرصه انتخاب، باید همراه و همدل بود تا به سرمنزل مقصود رسید.

شماری از مادران بجنورد هم با سرانگشتان آبی در روز انتخابات عکس یادگاری انداختند.

بانوان بجنوردی که اول وقت در پای صندوق های رای حاضر شده بودند پس از انداختن رای خود کنار هم و شانه به شانه یکدیگر مقابل دوربین خبرنگاران ایستاده و این حضور ارزشمند را به جهان مخابره کردند.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات امروز جمعه ۱۵ تیرماه در حال برگزاری است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.