قزوین - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: انتخابات از مهمترین مشارکت های مردمی در عرصه تصمیم گیری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و نقش موثری نیز در تحقق عدالت اجتماعی دارد.

علی فرمانی روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای امامزاده حسین (ع) و پس از انداختی برگ رای خود در صندوق، در گفت و گو با خبرنگارا ایرنا اظهار کرد: جایگاه برگزاری انتخابات در نظام مقدس اسلامی بسیار ویژه است و همین مساله باعث شده که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کنند تا مردم را از پای صندوق های رای دور کنند، چرا که مشارکت را به ضرر خود می دانند.

وی با بیان اینکه انتخابات نمادی آشکار از مردم سالاری در جمهوریت نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: به طور قطع حضور مردم در عرصه انتخابات باعث افزایش مردم سالاری و دموکراسی در کشور خواهد شد چرا که رای و نظر آنها در هر نوع از تصمیم گیری ها موثر بوده و در نهایت نیز این مردم هستند که سرنوشت و آینده کشورشان را انتخاب می کنند.

به گفته فرمانی، نگاه بصیرانه به مسایل درونی و بیرونی جامعه باعث بهبود اوضاع و شرایط حال حاضر خواهد شد و امیدواریم شهروندان میهن اسلامی ما امروز نیز با نگاه مثبت خود، انتخاب خوبی داشته باشند.

این مسوول ادامه داد: فرد اصلح در مقام ریاست جمهوری باید قدر این حضور مردم و پای کار بودن آنها در مسایل مختلف نظام جمهوری اسلامی را بداند و آن را هیچگاه فراموش نکند و همواره در پی رفع مشکلات آنان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: از تمامی آحاد جامعه، به ویژه شهروندان قزوین دعوت می‌کنیم با حضورشان در پای صندوق‌های رای، افتخارآفرینی دوباره داشته باشند تا در ادامه راه به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت کنیم.

مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت روز ۱۵ تیرماه در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای سراسر استان قزوین و همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

نزدیک به ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین حضور دارند و در مرحله نخست نیز حدود ۴۳ درصد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.