اراک - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شور انتخاباتی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان داغ‌تر از هفته گذشته است.

بهنام نظری روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: حضور در شعبات اخذ رای این استان گسترده‌تر از هفته گذشته است و انتخابات با روند خوبی در پیش است.

وی بیان کرد: تعداد رای‌اولی‌های استان مرکزی با اندکی تغییر نسبت به هفته گذشته به ۱۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تعداد شعب اخذ رای نیز تغییری نداشته و مانند دور اول یک‌هزار و ۶۸ شعبه است.

نظری اظهار کرد: تعداد شعب در شهرستان اراک‌ ۲۸۲ شعبه ثابت و ۴۲ شعبه سیار است که ۲۵۶ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی است.

وی گفت: تعداد شعب اخذ رای در شهرستان ساوه ۸۳ شعبه ثابت، ۵۳ شعبه سیار است که از این تعداد، ۷۹ شعبه شهری و ۵۷ شعبه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: شعب شهرستان آشتیان شامل ۱۰ شعبه ثابت و ۱۲ شعبه سیار است که از هشت شعبه آن شهری و ۱۴ شعبه روستایی است.

نظری تصریح کرد: تعداد شعب شهرستان تفرش ۱۴ شعبه ثابت و ۱۸ شعبه سیار که از این تعداد ۱۴ شعبه شهری و ۱۸ شعبه روستایی است.

وی گفت: شعب شهرستان خمین شامل ۶۴ شعبه ثابت و ۴۷ شعبه سیار است که ۵۹ شعبه شهری و ۵۲ شعبه روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: تعداد شعب اخذ رای در شهرستان خنداب ۴۲ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار است که از این تعداد ۱۱ شعبه شهری و ۵۱ شعبه روستایی است.

نظری اظهار کرد: ۴۰ شعبه اخذ رای ثابت و ۱۳ شعبه اخذ رای سیار نیز در شهرستان کمیجان فعال است که ۳۸ شعبه شهری ۱۵ شعبه روستایی است.

وی گفت: تعداد شعب اخذ رای زرندیه هم ۲۵ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه سیار است که ۳۷ شعبه شهری و ۳۱ شعبه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: تعداد شعب اخذ رای شهرستان شازند شامل ۷۱ شعبه ثابت و ۶۵ شعبه سیار است که ۴۸ شعبه آن شهری و ۸۸ شعبه روستایی است.

نظری تصریح کرد: تعداد شعب اخذ رای شهرستان فراهان شامل ۱۷ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار است که ۱۳ شعبه آن شهری و ۳۷ شعبه روستایی است.

وی گفت: ۴۰ شعبه ثابت و هشت شعبه سیار هم در شهرستان محلات دایر است که ۳۶ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: تعداد شعب اخذ رای شهرستان دلیجان شانل ۳۵ شعبه ثابت و ۱۱ شعبه سیار است که از این تعداد ۱۷ شعبه شهری و ۲۹ شعبه روستایی است.

نظری اظهار کرد: هویت شناسایی افراد برای رای‌گیری با کارت ملی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه و با شناسنامه حدود ۴۵ ثانیه است.

مشارکت مردم استان مرکزی در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ۳۹ و ۹ دهم درصد رسید.