سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: مردم فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که دلسوز، عدالت طلب و تلاشگر برای رونق اقتصادی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که به فکر پست و مقام نباشد، بلکه هدفش خدمتگزاری به جامعه باشد.

وی یادآور شد: فردی برای ریاست جمهوری مناسب است که به فکر اجرای عدالت در همه زمینه ها، ایجاد رونق اقتصادی و کم کردن تضاد طبقاتی باشد.

خطیب جمعه سنندج اضافه کرد: انتظار ما این است رئیس جمهور آینده از نخبگان اهل سنت برای مدیریت‌های مهم کشور و به ویژه استان استفاده کند.

ماموستا رستمی، صداقت و اصلح بودن را لازمه رئیس جمهور آینده دانست و ادامه داد: فرد منتخب باید تمام تلاش خود را برای از بین بردن فقر و ایجاد شغل و درآمد برای جوانان بکار گیرد.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم بودجه و اعتبارات دولتی را عادلانه بین نقاط مختلف کشور از جمله کمترتوسعه یافته توزیع کند.

امام جمعه سنندج، مشارکت امروز مردم را در پای صندوق های رای پرشور ارزیابی کرد و افزود: این مشارکت بیانگر وحدت و همدلی بین ملت و حاکمیت است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.