همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری همدان گفت: قضات ویژه ما در سراسر استان جرائم احتمالی انتخاباتی را رصد می‌کنند و چنانچه موضوعی باشد، به دقیق‌ترین شکل ممکن رسیدگی می‌شود.

«بهروز محمدی‌مهر» روز جمعه در حاشیه حضور در شعبه اخذ رای حسینیه سیدالشهداء(ع) ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرائم احتمالی تخلفات انتخاباتی در استان شکل گرفته و در این زمینه مصوبات خوبی داشتیم.

وی افزود: شهروندان چنانچه موضوع تخلفاتی را مشاهده کردند، به دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام و یا اینکه به مراجع انتظامی و دادسراها مراجعه کنند.

مدیرکل دادگستری همدان با بیان اینکه همکاران قضایی ما در سراسر استان مستقر هستند، بیان کرد: قضات ویژه موضوعات تخلفاتی را رصد می‌کنند تا انتخاباتی خوب و پرشور با حداقل تخلفات داشته باشیم.

محمدی‌مهر با بیان اینکه این دوره از انتخابات اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: از اوایل صبح امروز حضور بسیار خوبی را در پای صندوق‌های رای شاهد هستیم و دعوت می‌کنیم از مردم که مشارکتی پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه هر یک رای ما در انتخابات اثرگذار است، گفت: مردم به انتخاب خودشان تشخیص می‌دهند که به فرد اصلح رای دهند.

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: ملاک حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است تا با این حضور گسترده خود، حماسه دیگری را رقم زنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شد.

جمعی از شهروندان همدانی در همان دقایق اولیه شروع انتخابات پای صندوق های رای حضور یافتند تا جزو اولین نفراتی باشند که به تکلیف دینی و ملی خود عمل می کنند.

از تعداد شعبات اخذ رای تعیین شده در استان همدان ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۹ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵تیرماه برعهده دارند.

براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه و با تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد.