قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مدیران ستاد نامزدهای انتخاباتی در استان چهار شکواییه علیه یکدیگر در مرجع قضایی ثبت کردند که به صورت ویژه درحال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رجبی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکواییه‌ها از سوی ستادهای انتخاباتی در استان و با موضوع فضای مجازی و حقیقی بوده است.

وی اضافه کرد: چند مدیر دیگر دولتی نیز از سوی دادستانی تذکر شفاهی دریافت کردند و خوشبختانه تا الان تخلفی در صندوق‌های اخذ رای مشاهده نشده است.

رجبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد توصیه رای به نامزد خاصی در اماکن نظامی، گفت: گزارش هایی که داده می شود هیچکدام مستند و قابل استناد نیست و تمام آنها شفاهی است، اگر موارد قابل متقنی در اماکن نظامی باشد،‌ برخورد جدی صورت می گیرد.

دادستان قزوین با بیان اینکه دستگاه های امنیتی استان بسیار قوی صندوق‌های رای را نظارت و بازرسی می‌کنند، ادامه داد: یک مورد اختلاف جزیی در بخش طارم سفلی قزوین داشتیم که بین اندک افرادی اتفاق افتاده بود و با حضور نیروهای امنیتی به خیر و خوشی تمام شد.

این مسوول قضایی تاکید کرد: در خصوص فضای مجازی، عکس گرفتن از رای تخلف از قانون محسوب می شود، برخی از اشخاص همچنان دارند در شعبه ها عکس می گیرند که انتظار داریم در این زمینه به قانون احترام بگذارند.

رجبی در ادامه بیان کرد: مردم در بزنگاه های حساس همیشه پای کار نظام بوده اند، از ابتدای صبح امروز تاکنون به نسبت مرحله نخست انتخابات شاهد حضور چند برابری مردم در صندوق‌های رای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توصیه من به رای اولی ها و جوانان این است که به عنوان فرزندان کشور نقش اثرگذار خود را داشته باشند تا همین حضور حداکثری در پای صندوق رای برای نامزد نهایی قابلیت مطالبه گری داشته باشد.

دادستان قزوین یادآور شد: در حوزه انتخابات اگر مسوول دولتی به صورت مستقیم در اجرای انتخابات نقش داشته باشد، حق تبلیغ را ندارند، اما کسانی که به صورت مستقیم ارتباطی ندارند، در ساعت اداری ممنوع و در ساعت غیر اداری می توانند فعالیت کنند.

مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت روز ۱۵ تیرماه در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای سراسر استان قزوین و همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

نزدیک به ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین حضور دارند و در مرحله نخست نیز حدود ۴۳ درصد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.