تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

ایلام - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حساسیت و اهمیت ویژه‌ای که در نظام سیاسی کشور دارد و پس از بررسی و فیلترهای خاص تعداد محدودی نامزد در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تعداد افراد خاص از همه جوانب بررسی‌های لازم در خصوص عملکرد و توانمندی آنها انجام می‌گیرد و از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرند.

بدون شک التزام به قانون و نظام اسلامی از مهمترین ارکان این تایید صلاحیت‌ها است که مد نظر قرار می‌گیرد. اگر اختلاف سلیقه و نظر شخصی نباشد هیچ شور و نشاط و شادابی در انتخابات شاهد نخواهیم بود و در یک جریان آرام همه چیز به پایان می‌رسد.

اما وجود اختلاف سلیقه و نظر و تعدد خواسته‌ها موجب می شود به نوعی التهاب و هیجانی خاص در این رویداد سیاسی مهم ایجاد شود و موجب شور و نشاط سیاسی شود. حضور هر فرد ایرانی با هر رای و نظری که دارد امروز رای برای سربلندی ایران اسلامی و تایید نظام است.

حضور اقوام عرب، ترک، لر و کرد، سنی و شیعه و دیگر مذاهب، زنان، دختران، مردان و جوانان ملاک و معیاری برای سنجش اعتقاد آنان به نظام و انقلاب است.این آرای انتخاباتی مهر تاییدی بر نظام و پشتوانه ای قوی برای ایران اسلامی در جهان است زیرا که تک تک آرای مردم مهم و اثرگذار است.

امروز همه این مردم برای سربلندی ایران، برای عزت و افتخار این کشور بار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تجدید عهد بستند و مشت محکمی بر دهان‌های یاوه‌گو کوبیدند. امروز تک تک آرای اخذ شده در صندوق رای، پله پله کشور را به اقتدار و شکوه نزدیک‌تر می‌کند.

همه کسانی که رای می‌دهند پای آرای خود مردانه می مانند و برای فردای بهتر این سرزمین تلاش خواهند کرد.امروز مردم مرزدار ایلام قهرمان بار دیگر برگ زرینی در تاریخ این انقلاب ثبت کردند و همپای سایر مردم سراسر ایران حماسه همدلی و همراهی با نظام جمهوری اسلامی ایران سرودند.

این مردم پشتوانه قوی برای این نظام و انقلاب اند و این اقتدار و اتحاد رمز پیروزی و سربلندی این انقلاب است.

به گزارش ایرنا، ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در سطح شهرها و بخش‌های مختلف این استان برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در نظر گرفته شده که ۱۸۷ شعبه آن سیار و ۴۴۶ شعبه هم ثابت است.

این تعداد ۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی بوده و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.

در استان ایلام ۳۰ هیات اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پس از شهادت آیت الله رییسی و همراهانش، در حادثه سقوط بالگرد که ۳۰ اردیبهشت، برای انتخاب نهمین رئیس جمهور هشتم تیرماه برگزار و با توجه به عدم کسب حد نصاب لازم توسط نامزدهای این دوره از انتخابات، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز ۱۵ تیرماه برگزار می شود.