تبریز-ایرنا- امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای، گفت: مشارکت مردمی در انتخابات امروز نماد مردم سالاری دینی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته تبریز، شور و شوق مردم در پای صندوق های رای را بسیار خوشحال کننده و قابل توجه خواند و افزود: امیدواریم این حضور و مشارکت مردم منجر به انتخاب کسی شود که برای حل و فصل مشکلات جامعه شبانه روز تلاش کند.

وی ادامه داد: از آنجائی که رئیس جمهور مدیریت عالی کشور در حوزه های اجرایی و اداری را بر عهده دارد، کسی که امروز انتخاب می‌شود باید نگاه یکسان و جامع به تمامی مردم اعم از طرفداران خود و هواداران رقیب داشته باشد.

مطهری اصل استقبال مردم از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز را قابل قبول خواند و ادامه داد: بدون تردید این حضور، حماسه ای دیگر از حضور در صحنه مردم با بصیرت ایران اسلامی است و افرادی که رای می دهند، نزد خداوند دارای اجر هستند، چون به سرنوشت کشور خود اهمیت می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه رای دهندگان نباید رای دهی خود را به ساعات آخر موکول کنند، از مردم درخواست کرد هر چه زودتر آرای خود را به صندوق انداخته و مانع از ازدحام و تجمع در ساعات پایانی اخذ رای شوند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، با بیان اینکه در این ماه دین، توحید، اصول و فروع دین احیا شد، امام حسین(ع) را بزرگ‌ترین لطف الهی به بشر خواند.

مطهری اصل گفت: کربلا درس آزادگی و مردانگی و شجاعت برای بشر است تا مقابل ظلم بایستد و بر همین اساس حضرت زینب(س) در آخرین ساعات عاشورا که با ناراحتی با برادر خود درد دل می‌کرد به حقانیت تداوم زندگی بر پایه‌ روز عاشورا رسید.

وی عشق مردم مسلمان و حتی غیرمسلمان به امام حسین را وصف ناپذیر خواند و افزود: پیاده روی اربعین حسینی با حضور مردم از سراسر دنیا به عشق آل الله برگزار می شود و انتظار می‌رود عاشقان امام حسین(ع) عزاداری دهه محرم را در شان آن حضرت برگزار کنند.