همدان-ایرنا- امام جمعه موقت همدان گفت: امروز مساله اصلی کشور ما انتخابات است و به همین دلیل ساعت هشت صبح مقام معظم رهبری رأی خود را به صندوق انداختند و فرمودند: امروز روز خوبی است که این یک نشانه برای توفیقات بیشتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن فاضلیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با تأکید بر اینکه نباید از کنار حضور و عدم حضور مردم در انتخابات بی تفاوت گذشت، افزود: مردم امروز رییس جمهور را تعیین می کنند تا فردا کشور رئیس جمهور خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم شرکت درصد کمی از مردم در انتخابات باید بررسی شود و نباید از کنار حضور و عدم حضور مردم در انتخابات بی تفاوت گذشت افزود: ما ملت خوبی داریم حضرت امام خمینی(ره) از این مردم راضی بودند و مقام معظم رهبری نیز از آنها رضایت دارند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه درصد حضور مردم در انتخابات برای مسوولان پیام و حرف دارد خاطر نشان کرد: مشکلات جامعه که شناسایی می شود باید درصدد رفع آنها بر بیاییم که در انتخابات آینده مشارکت بیشتر از امروز باشد.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: در ماه محرم اول نماز امام حسین(ع) سپس عزای آن حضرت مورد توجه واقع شود، در محرم و صفر اول شعور حسینی لازم است بعد شور حسینی، محرم و صفر زمان بالیدن، نه فقط نالیدن است.

وی ادامه داد: بساط محرم و صفر تمرین خوب نگریستن است نه فقط گریستن و خوش به حال آنان که هم زنجیر می‌زنند و هم زنجیر از پای گرفتار باز می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شد.

جمعی از شهروندان همدانی در همان دقایق اولیه شروع انتخابات پای صندوق های رای حضور یافتند تا جزو اولین نفراتی باشند که به تکلیف دینی و ملی خود عمل می کنند.

از تعداد شعبات اخذ رای تعیین شده در استان همدان ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۹ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵تیرماه برعهده دارند.

براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه و با تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد.