همدان- ایرنا- زوج کهنسال در نهاوند (مرد ۱۰۲ ساله و بانوی ۹۶ ساله ) با مشارکت در انتخابات و انداختن آرای خود به صندوق سیار ۸۲ نهاوند به عنوان کهنسال‌ترین زوج رای دهنده در انتخابات این دوره ریاست جمهوری در استان همدان لقب گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز به درخواست زوج کهنسال نهاوندی، صندوق سیار شماره ۸۲ این شهرستان به منزل آن‌ها واقع در روستای کفتر حله در جنوب این شهرستان رفت تا این زوج آرای خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به صندوق بیاندازند.

همچنین بانوی ۹۴ ساله نهاوندی با شور و اشتیاق در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

یک عروس و داماد نیز ظهر امروز با حضور در ستاد رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری واقع در مخابرات آرامگاه بوعلی سینای همدان، رای خود را در صندوق انداختند.

شمار تردد مردم در حاشیه و نقاط پایین شهر همدان به مراتب بیشتر از مناطق بالای شهر است و در برخی ستادها شاهد صف‌های طولانی هستیم.

برخی مسوولان اجرایی استان همدان آرای خود را در جوار مزار مطهر شهدا به صندوق‌های اخذ رای انداختند.

جامعه ورزش همدان نیز با لباس متحدالاشکل پای صندوق‌های رای رفتند که در بین آن‌ها مربیان تیم ملی، قهرمانان و ملی پوشان دختر و پسر در رشته‌های مختلف دیده می‌شد.

به رغم ممنوعیت ستاد اننتخابات، بازار عکس‌های شخصی پای صندوق‌های رای به صورت فردی و گروهی داغ بود و برخی نیز از برگه رای خود تصویربرداری می‌کردند.

ملی پوشان رشته‌های مختلف ورزشی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات امروز دعوت کرده و برخی نیز کلیپ‌های شخصی خود را منتشر کردند.

بسیاری به شکل خانوادگی به پای صندوق های رای آمده بودند، والدین رای دهنده اغلب برگه خود را توسط فرزندان به صندوق انداخته و آن‌ها را با مراحل رای‌گیری آشنا می‌کردند.

براساس اعلام بهروز محمدی مهر رییس کل دادگستری همدان؛ قضات ویژه ما در سراسر استان جرائم احتمالی انتخاباتی را رصد می‌کنند و چنانچه موضوعی باشد، به دقیق‌ترین شکل ممکن رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت هشت صبح امروز در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شده است.

جمعی از شهروندان همدانی در همان دقایق اولیه شروع انتخابات پای صندوق های رای حضور یافتند تا جزو اولین نفراتی باشند که به تکلیف دینی و ملی خود عمل می کنند.

از تعداد شعبات اخذ رای تعیین شده در استان همدان ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵ تیرماه برعهده دارند.

یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.