سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه ‌ای برای نمایندگان و مسئولان به منظور پیگیری بهتر و بیشتر مشکلات موجود در جامعه است.

سالار مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز از چندین شعبه اخذ رای در شهرستان کامیاران بازدید کرده است، اظهار کرد: وضعیت شعبه های اخذ رای در حد مطلوب بود و مشارکت در این دوره از انتخابات تاکنون نسبت به مرحله نخست آن افزایش داشته است.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در شعب اخذ رای، افزود: برگزاری انتخابات کار سختی به شمار می رود و اجرای آن نیازمند همکاری، تعامل و مدیریت است و شرایط کنونی حاکی از همراهی و انسجام مناسب دست اندرکاران آن است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری دارای اهمیت و جایگاه والایی است و امید می رود نتیجه آن منشاء خیر و برکت برای کشور شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.