ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به دنیا نشان دادند که همچنان پای نظام اسلامی ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور پرشور ملت ایران در انتخابات، وفاداری مردم به نظام را نشان داده و همین امر باعث قوت قلب مسوولان نظام در مبارزه با استکبار می شود.

وی اضافه کرد: مشارکت پرشور مردم در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نه تنها موجب یاس دشمنان بلکه باعث شادی دوستان ایران اسلامی در داخل و خارج کشور شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این حضور پرشور درپای صندوق های رای سبب امیدواری و دلگرمی دوستان انقلاب نظیر جبهه مقاومت و آزادی خواهان جهان شده و باعث می شود آنها در مبارزه خود قوت قلب داشته و با عزم بیشتری به مسیر خود ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی در خصوص تبلیغات منفی دشمنان برای عدم حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: دشمنان این کشور و نظام ۴۵ سال است که بر طبل عدم حضور ملت در انتخابات می زنند اما مردم ما با حضور خود نقشه های آنها را هربار خنثی می کنند.

وی با اشاره به جایگاه ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی و مجموعه اختیارات و وظایف آن گفت: اگر تصمیمات قوه مجریه مثبت باشد در رشد جامعه اثر گذار بوده و اگر منفی باشد شعاعش تا سالها مردم را درگیر خود می کند بنابراین باید انتخابی هوشمندانه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

دور دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز، جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.