زنجان - ایرنا - رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان با آرامش و مشارکت بالا در حال برگزاری است و سه هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل نظارت بر روند برگزاری آن نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمدجواد محمدی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌ افزود: بر اساس قانون، مجریان و ناظران انتخابات امانت‌دار مردم هستند و از ورود به مباحث انتخاباتی منع شده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با تاکید بر اینکه ناظران شورای نگهبان به رأی مردم به عنوان حق‌الناس نگاه می کنند، گفت: به مردم قول می‌دهیم از تک تک آرای آنان صیانت می شود و هیچ خدشه‌ای به این آرا وارد نخواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات چند مورد تخلف اعلام شده که در حال بررسی است، اظهار داشت: در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از ناظران و معتمدان شعب اخذ رأی کنار گذاشته شدند.

وی با اشاره به موارد تخلف ثبت شده، گفت: خوشبختانه تخلفی منجر به جرم نشده و عمده موضوع آنها رعایت نشدن بی‌طرفی از سوی عوامل نظارت بوده است که قبل از شروع فرآیند رسمی انتخابات عذر این افراد خواسته شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: اعضای هیات نظارت استان و شهرستان‌ها اشرافیت لازم را به فضای انتخابات استان دارند و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه موضوع سلامت انتخابات بسیار مهم است،‌افزود: رسالت اصلی ما تضمین سلامت انتخابات است و اگر کسی قانون را زیر پا بگذارد، با او به صورت قاطع برخورد می کنیم.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار و با ۱۴ هزار نفر از عوامل اجرایی امروز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شد.