تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان تبریز با تمجید از حضور حماسی مردم این منطقه در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تبریزی ها امروز با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای شور و شعور سیاسی و انقلابی خود را معنی کردند.

یونس فاتح شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از مشارکت سیاسی مردم شهرستان تبریز در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، افزود: این حضور درخشان نشان داد که مردم این خطه و اقصی نقاط ایران اسلامی همواره در پاسداشت ارزش ها و اصول بی مانند انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف از جمله انتخابات پای کار هستند.

وی از ازدحام در تعدادی از شعب اخذ رای شهرستان تبریز خبر داد و اظهار کرد: از ساعات عصر این ازدحام و تجمع در شعب بیش از ساعات ظهر به چشم می خورد و اکنون تعدادی از شعب با ترافیک سنگین حضور مردمی مواجه است که بر این اساس از وزارت کشور درخواست تمدید برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۴ را کرده ایم.

فاتح ادامه داد: برخلاف دوره های گذشته انتخابات به خصوص ریاست جمهوری که به طور معمول در مرحله دوم کاهش محسوس تعداد رای دهندگان را تجربه کردیم، اما امروز این قضیه صدق نکرد.

وی امنیت و آرامش و سلامت را سه مولفه مهم برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد و گفت: تاکنون در شهرستان تبریز روند برگزاری انتخابات بدون هیچ مشکلی ادامه داشته و امیدواریم تا ساعات باقی مانده نیز همین روند را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ برابر با ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شد و در آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ آرای مردمی اختصاص یافته که ۷۳۷ صندوق سیار و یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای نیز شهری و ثابت است.

تعداد ۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.