شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ تیر گرم‌ترین روز سال استان ثبت شد بطوریکه بیشینه دما در لردگان به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بازفت با ۴۱ درجه سانتی‌گراد و مالخلیفه و اردل با ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

وی ادامه داد: بیشینه دما در شهرکرد نیز در شبانه‌روز گذشته به ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید و کمینه دما ۱۷ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

معاون توسعه و پیش‌بیینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دما در استان از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه روند کاهشی به خود می‌گیرد و کمی خنک‌تر می‌شود اما از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده دوباره افزایشی می‌شود.

نوروزی همچنین پیش‌بینی کرد که برای روز دوشنبه رگبارهای خفیفی در مناطق مرتفع استان شکل گیرد.

وی یادآور شد: طی هفته جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد شدید سبب انتقال گرد و غبار به استان از مناطق همجوار می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.