شهریار - ایرنا - فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: ملت هوشیار و همیشه در صحنه شهرستان های استان تهران با حضور خود در پای صندوق های رای، اقتدار و صلابت ایران را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز شنبه ضمن قدردانی از حضور مردم و تلاش کارکنان و دست اندرکاران برقراری امنیت انتخابات در مرحله دوم در شهرستان های غرب استان تهران اظهار داشت: ملت هوشیار و همیشه در صحنه و ولایت مدار شهرستان های غرب استان تهران در عرصه های سیاسی، اجتماعی با حضور خود در پای صندوق های رای، اقتدار، صلابت و شکوه کشور عزیزمان ایران را به نمایش گذاشتند.

«مسعود پزشکیان» که با رای اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد، پیش از این نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بود.

«مسعود پزشکیان» که به عنوان پزشک و سیاستمدار ایرانی شناخته می‌شود در تاریخ هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ در مهاباد چشم به جهان گشود. او از دوره هشتم وارد نهاد قانون‌گذاری شد و در انتخابات ۱۱ اسفند دوباره توانست اعتماد مردم تبریز را کسب کند و برای چهارمین دوره بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زد. او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس نیز بود.

سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه، تمام پیش بینی های لازم برای مقابله با هر گونه تهدید در خصوص برگزاری انتخابات در مرحله دوم توسط پلیس اندیشیده شده بود، افزود: با تلاش مضاعف و شبانه روزی فرماندهان و کارکنان انتظامی، عموم شهروندان شهرستان های غرب استان تهران با خیالی راحت و آسوده و در امنیت کامل در انتخابات شرکت کرده و حماسه دیگری را رقم زدند.

سردار عزیزی خاطرنشان کرد: امیدواریم که نتیجه برآمده از این انتخابات، باعث توسعه روزافزون ایران اسلامی عزیز شده و فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی میهن اسلامی را رقم زند.

مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانهای تهران ری اسلامشهر پردیس و شمیرانات ، دماوند فیروز کوه پاکدشت قرچک ورامین و پیشوا شهریار ملارد شهر قدس بهارستان رباط کریم که همزمان با سراسر کشور روز جمعه برگزار شد که افزایش چشمگیری در تعداد رای دهندگان داشت .

روز جمعه در ساعت ۸ صبح با دستور وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مرحله دوم در شهرستانهای تهران همزمان در سراسر آغاز شد.

در حالی ملت ایران در تهران و شهرستان‌ها از ساعات اولیه امروز در صفوف به هم فشرده برای انتخاب رئیس جمهور نهم پای صندوق های رای حضور یافتند که در ساعت منتهی به شب نرخ مشارکت مردم در انتخابات صعودی شد.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانهای استان تهران رای خود را به صندوق رای انداختند.

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع شهرستان قرچک رای خود را در صندوق انداخت و سپس با عزیمت به شهرستان های پیشوا و پاکدشت در جنوب شرق استان تهران با مردم دیدار و گفت وگو کرد.

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری در مدرسه عاشورای شهر قدس به صندوق انداخت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن بیان توضیحاتی در مورد فرآیند انتخابات از افزایش مشارکت در دور دوم خبر داد و گفت: استقبال مردم عزیز نسبت به دور اول تا این ساعت افزایش داشته است، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن اسلامی روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند اخذ رای به صورت روان در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار شد.