تهران- ایرنا- انور ابراهیم رئیس جمهوری مالزی ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که این نتیجه، منعکس‌کننده روح پویای دموکراسی و آینده‌ای نویدبخش برای ایران است.

به گزارش ایرنا، انور ابراهیم امروز شنبه در پیام تبریکی در صفحه ایکس خود نوشت: صمیمانه‌ترین تبریک خود را به دکتر مسعود پزشکیان به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌گویم. این نتیجه، روح پر جنب و جوش دموکراسی ایران را منعکس می‌کند و آینده‌ای نویدبخش را برای ایران انعکاس می‌دهد.

وی در این پیام تبریک به نهمین رئیس جمهوری اسلامی، تاکید کرد: ایران با تمدن غنی و کهن خود جایگاهی منحصر به فرد و برجسته در تاریخ جهان دارد. ظرفیت روابط مالزی و ایران بسیار زیاد و پر از امید است. ما مشتاقانه منتظر تقویت ساز و کارهای دوجانبه خود برای تعمیق و گسترش همکاری بین دو کشور هستیم.

رئیس جمهور مالزی با توجه به همکاری‌های قوی دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: ما به همکاری در پلتفرم‌های بین المللی مانند سازمان همکاری اسلامی (OIC)، جنبش عدم تعهد (NAM) و گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D۸) متعهد هستیم. این فداکاری استوار، اهداف مشترک ما را افزایش داده و همکاری بیشتر در جنوب جهانی را تقویت خواهد کرد.

انور ابراهیم با اشاره به لقب «مدنی» که به دولت او در مالزی می‌دهند، ادامه داد: دولت «مدنی» (MADANI) از امت اسلامی می‌خواهد که متحد شوند و به نسل‌کشی مداوم فلسطینیان در غزه پایان دهند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که عدالت و انسانیت به هر طریقی احیا می‌شود. من مشتاقانه منتظر حضور دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران دیروز (جمعه) برگزار شد. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.