شهر ری -ایرنا - مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) از شب اول محرم با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و مرثیه سرایی حاج حمید رمضانپور کربلایی الیاس آستی از شنبه ۱۶ تیر بعد از نماز مغرب و عشاء شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود .

ماه محرم یا محرم‌ الحرام نخستین ماه از ماه‌ های دوازده‌ گانه قمری و یکی از ماه‌های سال قمری است. روز اول ماه محرم را اول سال قمری قرار دادند. ماه محرم به عنوان ماه حرام شناخته می شود که جنگ و خونریزی در آن حرام است. در این ماه دیه هر انسان دو برابر محاسبه می شود. ماه محرم و طلوع هلال آن یادآور مصیبت بزرگ سید الشهداء علیه السلام است. ماه اندوه و حزن و ماه عزاداری حسین بن علی (ع) و یاران وفادار و اهل بیت علیهم السلام است.

برنامه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) ویژه برنامه عزاداری دهه اول محرم نیز پس از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین میرلوحی و مرثیه خوانی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از یکشنبه ۱۷ تیر بعد از نماز ظهر و عصر شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد.

همچنین آئین اهتزاز پرچم متبرک گنبد منور حرم حضرت سیدالشهداء(ع) بر فراز گنبد زرین حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شب اول ماه محرم با مرثیه سرایی حاج مهدی سماواتی حاج حیدر خمسه امرور شنبه ۱۶ تیرماه مصادف با شب اول محرم در ساعت ۱۸:۳۰ در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) برگزار می شود.