اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به رزمایش سراسری با محوریت جمع‌آوری لامپ های پرمصرف گفت: ۲۶۷ صنف تجاری دارای روشنایی نامتعارف که از لامپ های پرمصرف استفاده می‌کردند شناسایی و اخطار دریافت کردند.

علی خدری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ضمن صدور اخطار به این تعداد صنف تجاری، ۳۵۹ چراغ گازی و نورافکن در وات های مختلف و به میزان ۱۷۰ کیلو وات جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش ۱۲۴ مجتمع تجاری با نورپردازی نامتعارف شناسایی واخطاریه در خصوص کاهش بار روشنایی در زمان اوج بار و کاهش مصرف در مواقع بحرانی به مدیریت های مجتمع صادر شد و همچنین صدور ۵۴ اخطار به اماکن دارای لامپ پر مصرف، و جمع آوری برق غیرمجاز ۱۲ کیوسک جاده ای بین شهری از دیگر اقدامات این مانور بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: از مجموع لامپ های جمع آوری شده اصناف و تبدیل شده به لامپ های کم مصرف و LED به میزان ۱۷۰ کیلو وات کاهش بار روشنایی حاصل شد.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.