مسکو- ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و وی را برای یک سفر رسمی به بلاروس دعوت کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور بلاروس در این پیام خطاب به منتخب ملت ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نوشت:‌ گفت‌وگو بین مینسک و تهران در تمام سطوح با اطمینان در حال گسترش است.
لوکاشنکو در ادامه از پزشکیان دعوت کرد تا در یک سفر رسمی در زمانی مناسب برای وی برای گفتگو درباره مبرم‌ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و تعامل بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی به بلاروس سفر کند.

برگزاری موفق انتخابات، پیروزی ملت ایران است
رئیس جمهور بلاروس در بخش دیگری از این پیام تبریک نوشته است: برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی قید و شرطی برای مردم ایران است که مسیر مستقل توسعه خود را با عزت و پیوسته دنبال می کنند.
وی ادامه داد:‌ برگزاری موفق انتخابات همچنین گویای اقتدار ایران و حمایت عمومی از مسیر ترسیم شده توسط رهبری کشور در راستای حفظ منافع ملی ایران، ایجاد فرصت برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.
به این ترتیب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود.
میزان مشارکت دور دوم انختابات نیز ۴۹.۸ درصد اعلام شد.