بیرجند - ایرنا - رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: هیات گلف استان براساس ارزیابی فدراسیون در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفت که نسبت به ۲ سال گذشته، ۱۲ پله ارتقا داشته است.

رضا محمودی زاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ارزیابی عملکرد هیات‌ گلف در حوزه برگزاری مسابقات، آموزش و فعالیت‌های همگانی و فعال کردن شهرستان‌های استان، ساخت زمین و دیگر موارد مرتبط توسط فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران، استان‌های برتر نحوه عملکرد در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند.

وی بیان کرد: با فعالیت کمیته‌های گلف، مینی گلف، وودبال، کروکت و بهکاپ استان و برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات و جشنواره های مختلف در سطح کشور توانستیم جایگاه خوبی را کسب کنیم.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: کسب این رتبه در حالی به دست آمده که هیات گلف استان در ۲ سال گذشته ۱۲ پله صعود داشته است و نشان از رشد چشمگیر این رشته ورزش در استان دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات متعدد، کسب مقام‌های کشوری و حضور مستمر در مسابقات از جمله عواملی است که به نظر می‌رسد در کسب این رتبه توسط هیات گلف خراسان جنوبی موثر بوده‌ است و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت‌های روزافزون ورزشکاران گلف استان در میادین مختلف باشیم.

محمودی زاوه با اشاره به اینکه رشته‌های زیر مجموعه گلف در خراسان جنوبی رونق گرفته است گفت: برگزاری مسابقات مختلف از جمله لیگ‌های مینی گلف، کروکت، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، دوره‌های آموزشی و اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در این موفقیت نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: کسب این جایگاه انگیزه‌ای مضاعف می‌شود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازیم و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در تقویم ورزشی هیات برای سال جدید فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، داوری و مربیگری، مسابقات و جشنواره‌های متنوع در سطح استان و شهرستان‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی یادآور شد: مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور مرداد امسال با حضور استان‌های سراسر کشور برای اولین بار با پیشنهاد هیات گلف استان به میزبانی شهرستان قاینات برگزار خواهد شد.